Harenvlechten in Spanje & verstoppen voor de politie VAKANTIESTRESS

Attachment-1

Afgelopen week heb ik iets interessants meegemaakt toen ik op vakantie was in Barcelona. Ik had besloten om met een jongen die ik in het hostel had leren kennen de bus van Barcelona naar een strand te gaan een klein uurtje verderop. Een strand met veel meer plek & en veel minder mensen. Ohja en om niet te vergeten; een veel mooier uitzicht dan Barcenoleta.

Na een paar uur te hebben ‘gebakken’, gezwommen en natuurlijk ingesmeerd, kwamen er langzaam wat verkopers langslopen. Alles is te koop: horloges, armbanden, kleren, handdoeken en je kan je haar laten vlechten. Dat laatste moest ik natuurlijk laten doen, met roze elastiekjes en glitters want ja; ik voel me een prinses.

Terwijl deze vrouw bezig is om mijn haar te vlechten, wordt ze plotseling gebeld: er is politie gespot. Voor we het doorhadden had ze (bijna) al haar kleren uit en lag ze tussen ons in – om te voorkomen dat de politie zou zien dat ze (blijkbaar illegaal) haren vlecht van strandbezoekers.

Dat bracht me aan het denken; hoe is dat eigenlijk geregeld in Spanje, wettelijk? Mag ze dit niet doen of alleen als ze een vergunning heeft?

Ik moet zeggen dat ik wel een beetje bang was, want: ben ik als tourist verplicht om te weten dat zij dit niet mag doen en ben ik daarom ook strafbaar?

😱😱😱😱

Check mijn insta voor het resultaat: https://www.instagram.com/annieknows/

 

1 Comments

Plaats een reactie